لینک گستر

تازه های دنیای وب فارسی

لینک گستر

تازه های دنیای وب فارسی

خواص روغن بادام برای پوست و موی سر

روغن بادام یک عنصر محبوب در محصولات طبیعی زیبایی است. اگر به برچسب محصولات طبیعی که برای تقویت پوست و موهایتان استفاده می کنید، نگاهی بیندازید، اسم روغن بادام نیز در ترکیبات آن به چشم می خورد. این روغن مفید هم برای پوست و هم برای مو مفید است.

این خواص تا حدودی به خاصیت نرم کنندگی روغن بادام برمی گردد. این خاصیت، روغن بادام را به عنوان یک انتخاب عالی برای تقویت سلامت پوست و مو تبدیل می کند.

  


اثرات مرطوب کنندگی روغن بادام ممکن است به ویژه برای افرادی که پوست خشک یا حساس دارند مفید باشد. روغن بادام مملو از ویتامین E است و همانطور که می دانید این ویتامین مهم به محافظت از پوست در برابر آفتاب و پیری زودرس کمک می کند.


طبق مطالعات انجام شده، ویتامین E این کار را با کاهش آسیب DNA و تغییرات شیمیایی و ساختاری در پوست ناشی از اشعه خورشید انجام می دهد.

این امر باعث می شود استفاده از روغن بادام تصفیه نشده در مراقبت از پوست نیز مهم باشد، زیرا محتوای ویتامین E در روغن تصفیه نشده بیشتر است.


علاوه بر این، این روغن آرام بخش حتی می تواند به جلوگیری از گسترش علائم کشش پوست نیز کمک کند. در یک مطالعه با بررسی ۱۶۰ زن، مشخص شد که استفاده موضعی روغن بادام شیرین علائم کشش در ناحیه شکم و همچنین قرمزی و خارش را کاهش می دهد.

اگر به دنبال یک محصول طبیعی زیبایی هستید که کاربردهای متفاوتی داشته باشد، قطعا این روغن همه کاره انتخاب ایده آلی برایتان خواهد بود.

شما می توانید از روغن بادام به عنوان پاک کننده آرایش، مرطوب کننده طبیعی پوست یا مو و یا روغن ماساژ استفاده کنید.

نحوه استفاده از روغن بادام

روغن بادام محصولی چند منظوره است که می تواند هم به عنوان یک ماده غذایی و هم برای مراقبت از پوست و مو استفاده شود

استفاده در آشپزخانه:

روغن بادام یک روغن ملایم با طعمی جذاب است که یک افزودنی فوق العاده برای غذاهای مختلف محسوب می شود. روغن بادام تصفیه نشده نباید در پخت و پز استفاده شود، زیرا درجه حرارت بالا می تواند ارزش غذایی آن را از بین ببرد. این نوع روغن را باید پس از اتمام مراحل پخت و پز به غذاها اضافه کرد.

با این حال، روغن بادام تصفیه شده دارای نقطه دود (Smoke Point) بالاتر از ۴۲۰ درجه فارنهایت (۲۱۵ درجه سانتیگراد) است و می تواند برای پخت و پز استفاده شود. این ماده نسبت به نوع تصفیه نشده آن، بسیار ارزان تر بوده و تحمل گرما را نیز دارد، چرا که فرآیند تصفیه بسیاری از مواد مغذی موجود در روغن بادام تصفیه نشده را از بین می برد.

در اینجا چندین روش برای استفاده از روغن بادام تصفیه نشده وجود دارد:

  • به عنوان یک سس سالاد خوشمزه: روغن بادام تصفیه نشده را با سرکه سیب و گیاهان خرد شده ترکیب کنید.
  • برای افزودن طعم مغذی به وعده های غذایی: روغن بادام را پس از فرآیند پخت به غذای موردنظرتان اضافه کنید و از ارزش غذایی بالا و خواص آن بهره مند شوید.
  • روی پاستا: مقداری روغن بادام را به پاستا خود بیافزایید و از این طریق چربی های سالم به آن اضافه کنید.

استفاده از روغن بادام برای زیبایی

اگر به دنبال گزینه های طبیعی تر و غیر سمی تر هستید، و می خواهید برخی از محصولات پوست و موی خود را تعویض کنید، روغن بادام می تواند یک گزینه جایگزین فوق العاده باشد.

روغن بادام نسبت به مرطوب کننده های تجاری موجود در بازار، ارزان تر است و هیچ ماده مضری ندارد. علاوه بر این، این محصول زیبایی چند منظوره می تواند هم برای پوست و برای مو استفاده شود.

در زیر چند روش برای افزودن روغن بادام به محصولات مراقبتی پوست و یا ارائه می شود:

  • به عنوان یک مرطوب کننده استفاده کنید: روغن بادام یک مرطوب کننده مناسب برای پوست های حساس است.
  • آن را روی قسمت های خیلی خشک بمالید: روغن بادام را روی آرنج، پا و یا هرجایی که احساس می کنید پوست آن خشک شده، بمالید.
  • ماسک موهای خانگی درست کنید: با مخلوط کردن روغن بادام با آووکادو پوره شده، یک ماسک مو آبرسان درست کنید و سپس آن را روی موهای مرطوب اعمال کنید.
  • آن را با روغن های ضروری ترکیب کنید: از روغن بادام به عنوان روغن حامل برای رقیق کردن روغن های ضروری هنگام استفاده از آنها برای پوست استفاده کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.